Nyheter i korthet

I dag är det ett år sedan mamma somnade in efter sin stroke. Pappa och jag var på graven och la dit en ny krans, granris med tre röda rosor instoppade, den gjordes efter våra önskemål.

Här kommer nyheter i korthet:
  • Jag var hos sjukgymnasten i dag och fick hjälp med mitt ryggskott. Det känns lite bättre nu och jag har börjat med Fortodol.
  • Matilda var halt efter senaste jakten på Hildesborg, höger bak. Det gick över efter en natts vila, men hon är inte bra i bak.
  • Ungdomarna lägger forfarande ägg, det har säkert blivit tio stycken.
  • Jag har bestämt att jag måste ha ett par dvärghönor till våren, det går inte att vara utan längre nu.
  • Dorran o jag har börjat träna hålla fast, mycket små framsteg, om några hittills. Dummisar är jättegoda att tugga på...
  • I morgon ska jag klippa mig, det kommer att bli ett lyft. Det var väl drygt ett halvår sedan sist.
  • Pannan är igång och det är varmt och skönt inne. Den historien är egentligen lång och rätt rolig, men det var ju nyheter i korthet. Jag bytte ventilen själv, och fyllde på vatten me'...
  • Jag har haft prova på viltspårkurs i Hjärnarp. Kasst väder båda dagarna, men hundarna var duktiga.
  • Pappa o jag var på Ikea och Flenninge jakt och kläder i går. Och Estrella fick en ny potta. Estrella bor hos pappa igen, förresten. Han ger henne både glukosamin och Metacamdroppar, jätteduktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0