Allt blir inte som man har tänkt

Skorstenen var utsatt för inspektion av sotaren i måndags. Inte helt oväntat, med tanke på det flytet jag har haft på sistone, så blev den inte godkänd. Vad det kommer att kosta att fixa den och när det ska bli till har jag ingen aning om.

Jag gick då ned i källaren och satte på pannan, den har ju varit avstängd sedan i våras. Efter ett dygn var det fortfarande ingen värme på elementen. Luftning av desamma visade att det inte finns något vatten i systemet. Två element går inte att lufta, så där ska det bytas en nippel. Denna nippel går inte att köpa i vanlig affär och byta den bör göras av VVS:are. Å man ska passa på att byta medan systemet är tomt. Så fylla på vatten lär dröja.

Jaha, så är det. Tur att det är såpass milt ute, för någon värme lär vi inte få uppleva här i första taget. Det är värst att duscha, 14-15 grader i badrummet är över min smärttröskel. Man får ladda innan man går in där.

I måndags låg jag i soffan och vägrade att röra mig, det känns lite bättre nu, men inte helt bra. Det är väl sånt här man kommer att skratta åt när man sitter på hemmet. Eller?

Kommentarer
Postat av: Ingela

Stackars dig du har ingen vidare tur du.....Du får leta reda på en värme fläkt, det har vi för tillfället för vi får inte ha värmen på elementen nu när det ska rivas väggar.

2007-11-25 @ 10:46:15
Postat av: Mia

Hoppas du snart känner dig bättre! Trist att missa fasanjakten i helgen, eller hur?

2007-11-25 @ 17:43:44
Postat av: Lisa

Wrangelsberg var helt ok. Det tog ett tag innan de såg hur de kunde använda cockrarna, men sedan fattade de galoppen och var jättenöjda. Fast jag hade kört 23 mil när dagen var slut...

2007-11-25 @ 18:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0