Nu har de flyttat!

Igår fick jag nog av fjädrar, spån och sand över halva övervåningen och tog ut småvaktlarna till hägnet. De bor i gamla utedasset med en värmelampa hängande i taket. Sedan blev det storstädning av övervåningen, jag återtog mitt skrivbord, installerade skrivaren jag fick av familjen Norberg. Det var ju lite synd att jag glömde sätta på elementet igen, så det var lite svalt i natt (15 grader)... Men å andra sidan hade vaktlarna det också lite kallt, men de verkar klara sig bra. Kaninerna har fortfarande inte förlikat sig med att äta hö, fattar inte vad de käkar för något, men de går inte ner i vikt i alla fall. De får lite annat, smask, frukt och rotfrukter också.

I dag ska vi äntligen köpa färg till golvet i matrummet. Som om det inte var nog med alla utgifter så blev mina vinterdäck utdömda i går, bara att skaffa nya. Men, men, det ordnar sig så småningom med allt, det är ingen idé att deppa, det förändrar knappast något.
Lite senare på dagen:
Nya planer, kaminen är inne, Dennis kom som en blixt. Golvet får vara prickigt till i sommar, då hyr jag en slipmaskin och slipar golvet så det blir trärent och sedan får det bli lack eller olja. Kanske får jag hjälp av någon semesterfirare.

De små vaktlarna är jätteduktiga, de tar för sig av utrymmet de har fått och ligger under lampan och värmer sig. Ska se om jag ska sänka ned den något i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0