Ungdomarna är lösa!

För några dagar sedan släppte jag ut de två unga vaktlarna i det stora hägnet. De stod och tittade ut från sitt lilla utedass och verkade nyfikna på världen utanför när jag kom på morgonen. Och det gick jättebra! De blev nyfikna och kollade genast in sin omgivning. Stures kyckling klampade sedan rakt igenom de andras morgonbestyr, sa "Tjena, jag bor här!" med sån självklarhet att de andra knappt märkte vad som hände. Den kycklingen är väldigt lugn och säker. Den andra, kompis, tog lite längre tid på sig att springa ned till de andra. Inte fullt lika självklar som Stures avkomma, så den fick naturligtvis Kim (den hetsiga) på sig. Men det var väldigt lite. Av tupparnas reaktion kan man tro att båda är hönor. Fasanerna kom rusande och trodde att de två hade övernaturlig förmåga att hitta gottis, vilket de inte hade. Fanny Fasan blev lite sur, men det gick snabbt över.

Eftersom dessa ungdomar är ovanligt begåvade, så går de naturligtvis in på utedasset och sover under lampan i värmen. De andra fem ligger precis utanför.

Några mornar senare låg det ett ägg, mycket märkligt. Måste vara någon av de nya, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0