Utmanad!

Sex egenheter hos mina djur som ni inte känner till

1. Dorran har aldrig haft sönder något, trots att hon konstant har något i munnen, vad spelar ingen roll; sko, leksak, kudde, filt eller katten.

2. Matilda ser som sin uppgift att vara min personliga assistent. Hon talar om att jag ska gå på muggn efter frukost, att vi ska dricka kaffe på övervåningen och är alltid redo att hjälpa till med att hämta t ex skor som Dorran dräller omkring sig.

3. Jag kallar Dorran för Moj-Moj, fråga mig inte varför.

4. Estrella, min katt, kommer när man visslar. Hon tycker mycket om att åka tåg, då sitter och och tittar ut genom fönstret på det där lilla bordet man fäller ut framför sig (det var ett tag sedan hon åkte tåg,). När hon blir kissnödig skruvar hon på sig, då går vi på toa, Esterella trycker ned rumpan i en sån där stor glassplastbehållare, Bumling, eller vad det heter. Där har jag hällt i lite kattsand. Sedan sätter vi på locket och går tillbaka till vår plats.

5. Vi kan lugnt sova alla tre i en 80 säng, jag på sidan med benen upp, Matilda mot min mage, Dorran i vecket vid knäna, med huvudet på min vad.

6. Innan vi släcker för kvällen säger jag "Godnatt Matilda, tack för i dag och sov gott" och "Godnatt Dorran, tack för i dag och sov gott". Sedan sover vi länge, ligger och snoozar på morgonen och kelar. När jag staplar mig upp så sitter Dorran och Matilda kvar och kollar om vi verkligen ska gå upp eller om vi ska somna igen. Sedan går de ut i trädgården. Nu när Estrella har flyttat hit igen så får jag inkludera henne också.

Vi har ett härligt liv tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Carina

Det låter verkligen som ett härligt hund/människoliv!

2007-11-05 @ 09:41:36
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0