Vad händer?

Tiden bara springer iväg, jag hinner inte med. Det blir inte bättre av att jag har fått Mias och Ingelas sömnsjuka, kraften är helt borta. I bästa fall får jag en liten energikick mellan klockan 18 och 19.

Kaninerna mår bra, de har dock lite svårt att vänja sig vid att det är hö som gäller nu och inte färskt gräs. Fasanerna är vackra och feta, Prins Oliver blir mer och mer tam. Det verkas om Ture och Sture har grävt ned stridsyxan, och hönorna mår bra. Vaktlarna som bor inne på skrivbordet mår också bra, den ena är nu fullvuxen, men jag väntar 1-2 veckor med att ta ut dem, Stures kyckling ligger ju 10 dagar efter.

Dorran löper, så WT brinner inne för vår del. Som om inte det räckte så fäller hon nu också, det känns ibland som jag håller på att drunkna i svarta hårstrån och blodfläckar. Matilda mår bra, verkar inte som hon blir skendräktig denna gång. Hon har varit lite bitsk mot Dorran sedan hon började löpa i augusti, de leker inte så mycket längre. .
Hoppas att det snart kommer att ändra sig, det är så roligt att sitta och titta på dem när de busar,

Estrella, min lilla katt, har varit dålig och jag befarade det värsta. Men efter dagens veterinärbesök så känns det mycket bättre. Lite förhöjda njurvärden och artros på armbågarna. Så nu är det dietmat, lite smärtstillande och glukosamin som gäller. Och hennes tänder är nu fria från tandsten, så nu hoppas jag att hon kommer att leva några år till. Hon fyller 16 år till våren.


image28


Duschen har varit ur bruk ett tag pga av stopp i avloppet. Jag passade på att kasta ut badkaret, avloppet är rensat men jag väntar på att duschdraperiet ska komma upp och så ska det installeras en fläkt. Jag har bett min granne som är vvs:are om hjälp. Jag orkar inte hålla på och pilla med allt själv längre.

Kaminen är ännu inte installerad, det beror på att jag inte har några pengar till att måla golvet med. Men det skulle vara skönt med lite värme, jag har inte satt igång pannan utan kör på värmefläkten. Vi spenderar det mesta av vår tid på övervåningen, där är det varmare. Det är Matilda som har kommit på det. Det började med att hon ville att vi skulle dricka förmiddagskaffet där uppe, sedan blev det hela frukosten och nu sitter vi jämt här. Jag har även flyttat upp min dator hit.


Kommentarer
Postat av: Mia

Aj då - har nu även du drabbats av den hemska sjukan... Hoppas du snart känner dig bättre! Tack för grattiset! Ikväll har Viggo mumsat på hamburgare, bilder kommer senare. Vi ses!

2007-11-01 @ 18:30:08
Postat av: Anonym

Håller med om att tiden bara springer iväg:/ Hur ska jag hinna med allt jag pysslar med när jag ska praktisera mellan 9-18 måndag till fredag?! Har i förmiddags börjat bygga en egen blogg! Titta in på den! Kommentera gärna:) Vi ses på söndag!

2007-11-02 @ 10:53:03
Postat av: Linn

Mitt namn försvann visst. Och bloggadressen är www.tvafotterochfyratassar.webblogg.se :)

2007-11-02 @ 10:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0