Sture hälsar!

 Mina vaktlar ser ut som fyra raggsockor och så har vi Sture. Han var visst lite tidigare i sin ruggning än de andra, nu ser han piggast ut av dem alla med nya, varma fjädrar på sin lilla kropp. När jag kom med dagens gräsklipp till dem kom Sture springande som en pil. Undrar hur gammal han kan bli!
 image14
Raggsockan Ture
 Annars går det sin gilla gång i Hönsgården. Nougat och Ludde putsar varandra och äter och busar. De är lite bekymrade över att morgonsolen tar längre tid på sig nu, de hoppar upp på ett tak och väntar otåligt på de första strålarna.
 image13
Tog du med dig solen?
 Oliver, min prins, kämpar på med sina nya fjädrar. Han har en bred roströd strimma på ryggen (som ska hamna på bröstet så småningom, hur nu det går till). I morse tyckte jag att det hade hänt något med hans huvud, det ska ju bli en kindsköld där i svart och gult som han flörtar med, och hotar sina fiender med också, skulle jag tro, men han har inga sådana bekymmer.
 image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0