En bra och tre dåliga

Vi börjar med den goda nyheten: i dag har jag gjort ordning ett rum i garaget till fåglarna och kaninerna, så nu har de ytterligare sex kvadratmeter att röra sig på, detta med väggar och tak. Inga mer sönmlösa nätter för mig när det regnar och blåser ute.

Kaninerna rök ihop häromdagen och på den vägen är det. Numera turas de om att vara på utedasset och i hägnet. Om jag får pengar ska jag kastrera dem, men det är dyrt, 700 kr per styck, så det lär dröja.

Tyvärr blev fasantuppen, Oliver, av med sina vackra stjärtfjädrar i samband med att alla skulle infångas och bo ett tag inne. Min förhoppning är att det ska gå in och sova, och äta förstås.

I måndags försökte jag , Linn och Markus att få upp min gamla soffa till övervåningen.Det gick inte och jag gjorde illa ryggen. Den blev inte bättre i dag då jag bl a flyttade tre gjutjärnskaminer för att kunna göra iordning till pippina. Dessutom sträckte jag mig i låret.

Nu har jag gnällt färdigt. Nästa gång får det bli tre bra och en dålig!

PS. Jag kan nog komma på flera bra förresten. Dorran (och Matilda) skötte sig utmärkt på jakten på Öved i lördags. Dorran apporterade några fasaner och det var milt ute och solsken. Vi hade en härlig dag!

Nä, nu kom jag på en dålig till, jag har massor kvar att betala på stängslet, det var ett bakslag.

Äh, jag lägger ned nu.

Må bäst alla mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Mia

För varje negativ tanke du tänker, ska du tänka två positiva! Så är det, det måste man göra!

2008-01-16 @ 20:58:03
Postat av: Ingela

Stackars dig! Men nu kan det väl bara bli bättre, jätte kul med jakten alltid kul när man har duktiga hundar.
Kramar Ingela

2008-01-17 @ 17:03:55
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0