Världens bästa Dorran!

Jag är så nöjd med Dorran! Vi var på rallylydnad i går kväll, vi var ute för första gången. De andra hundarna (utom Swea förstås), struntade i sina förare och snufsade och kollade in de andra hundarna. Inte Dorran, jag hade henne lös och hon var helt fokuserad på mig och att vi skulle jobba och ha kul! Det är häftigt!

Hon är inte jättebra på rallylydnad, mest beroende på att hon inte kan sitt, ligg och gå fot, inte utan hjälper, men hon lär sig. Det räcker med att hon har gjort "fel" en gång och trängs, när man går ett varv runt i vänster, ett snävt varv, hunden ska så småningom bara snurra på bakdelen, nästa gång är hon mer följsam. Duktig hund! Jag är jättenöjd.

Vi ska träna på snabba lägganden, läggande under gång och bakdelskontroll till nästa vecka.


image69
Och vacker är hon också!

Kommentarer
Postat av: Linn

ooh ja, Swea hade full koll! På alla kaniner som sprungit på planen ;) Vi hörs, Linn

2008-03-19 @ 15:59:03
Postat av: Ingela

vad kul med rallylydnad, jag har anmält Andreas och mig till en sådan kurs i Maj om de finns tillräckligt med anmälda så blir det av, hoppas för det verkar roligt.Mysigt att du och Dorran får lite kvalitetstid tillsammans, nu ska jag ha mycket kvalitetstid med min SOFFA i dag och mest hela helgen för nu har det blivit för mycket när jag inte kunde hitta bilnyckeln när jag kom ut från Maxi i Lödde!!! Den satt i tändningslåset! Ups!Dax att ta det lugnt!

2008-03-19 @ 16:39:17
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Lisa

Ingela, jag vet hur det känns. Lär känna soffan ordentligt nu och kom ihåg att det finns hämtpizza med ägg!

2008-03-19 @ 17:18:20
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Mia

Hon är så söt lilla Dorran!

2008-03-19 @ 17:40:48
Postat av: Cissi

Ännu en "vackrast" hund!! Det är väl så att "vår" kull e bara helt klart vackrast, eller???!! O några till....

2008-03-20 @ 03:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0