Det blir aldrig som man tror

Pappa ligger nu i Lund och är opererad för tarmvred. En bit av hans tunntarm är borta, annars mår han efter omständigheterna bra. Än så länge har han morfinpump och kan ge sig själv smärtstillande.

Jag introducerade en ny vaktel till mitt hägn i dag. Jag och Linn bytte, hon hade två tuppar och jag miste ju Sture för ett tag sedan. Denne lille ungtupp, Ure, trodde man ju skulle åka på däng. Men nej, det första han gör är att sätta på Ture varefter han parar alla hönorna, en efter en. Ture ville inte alls slåss om det hela, så jag antar att Ure är herre på täppan nu. Fanny tyckte han var störig, men hon har bara hotat honom hittills. Han springer undan.

Jag håller på och förbereder Alba och Flingas sommarhus, som jag har fått låna av Linn, bilder kommer senare.

Gunilla och Grå, Vit och Svart mår bra. De har varit ute lite mer idag, dvs att de har varit utanför Gunillas beskyddande kropp. Hon håller på och lär dem att sprätta och söka efter mat.

Jag har fått min bäddmadrass från Back on track idag. Sitter just nu på den framför TV:n, man ska börja med ca 4 timmar per dag de första 2-3 dagarna så att kroppen vänjer sig vid effekten. Jag lägger min onda fot mot och känner att det händer grejer. Om det funkar ska jag köpa kudden, nackskyddet och den man har om midjan mot ryggskottet, kan vara bra att ha på jakt, bland annat.

Estrella ligger på min skrivbordsstol, hon verkar finna sig väl tillrätta. Hon var ute en sväng i trädgården, men gick in när jag gick in. Hon har ont i sin artrosarmbåge trots smärtstillande, jag ska ge henne ultraljud i morgon. Hon fräser och morrar åt Dorran ibland, det är för att det gör ont, annars älskar de varandra. Emellanåt pussas de som vanligt, när Estrella ligger ner. När hon sitter på golvet eller går då vill hon inte ha Dorran i närheten. Dorran håller på och lär sig lite nya regler angående hur man umgås med Estrella, men det går bra, hon fattar snabbt galoppen.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hoppas det blir bra med sommarhuset. Du får måla om det ifall du vill ;)

2008-05-20 @ 21:17:25
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se
Postat av: Carina

Vad bra att din pappa mår bättre nu! Håller tummarna för att det läker ordentligt.

Kul med småttingar - så länge de går på fyra ben eller har vingar ;-)

2008-05-20 @ 22:08:47
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0