Fredagsträning vecka 13

Vi forstatte förra fredagens träning med markeringar från slät mark in i ett bräske. Det gick mycket bättre denna gången.

Sedan tänkte vi köra superlånga markeringar som var helt synliga och kasta motiveringsapporter om hunden tvekade. Det gick inte jättebra för Dorran. Blir hon osäker så går hon ut en meter och vänder sedan om och ber om hjälp. Hon är supertydlig med att visa var hennes gräns går, men har ingen lust att försöka själv.

För att få bukt med detta gjorde vi först korta markeringar, jag skickade på exakt samma sätt hela tiden och när hon tvekade kom Lira Luring och snodde apporten! Vilken blick hon fick av Dorran. Nästa skick såg jag på henne att hon tänkte "Jag dör hellre än låter den där lilla skiten ta MIN dummie" och spragn ut som ett spjut.

Medan vi suddade en markering för Lira så körde jag och Bea ett sök. Jag fick order om att inte göra någt om hon stannade, och i söket funkade det bättre.

Min hemläxa: Linjetag som blir längre och längre med dummien på samma ställe. Hon ska lyckas hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0