Söndagsträning

Jag träffade Kerstin och Eddie för lite träning hemmavid. Fem minuter att gå upp till fältet. Eddie, labrador, flamsar lite när han kommer in till Kerstin med dummisen, så det tränade vi på. Först släta inkallningar utan dummie. Kerstin visade honom vad hon ville genom att ta tag i honom och sätta honom på rätt plats. Sedan gjorde vi det med dummie och jag stod ute vid dummien så han var tvungen att ta raka vägen hem. Det funkade riktigt bra några gånger.

Eddie blev lite trött, så då tränade vi markeringar med Dorran. Först in bland lite björkar, dolt nedslag. Hon tog nån vända ett par gånger innan näsan gick in, men sedan gick det bra. Vi bytte till att kasta in i ett snår, lite längre avstånd. Likadant där, men jag tyckte nog att näsan gick på snabbare. Den sista markeringen spikade hon, då var jag nöjd.

Eddie hade vilat och började sitt sök. Dorran var slut efter att ha jobbat så vi passade på att träna passivitet. Hon var lös bredvid mig och försökte inte ens ta Eddies sök, då klickade jag och gav godis. Sedan släntrade vi hemåt, trött hund igen.

Nu ska jag gå och behandla grannens hunds rygg med ultraljud.

Kommentarer
Postat av: Bea

Flitiga fia! Vi ses på fredag.

2011-03-29 @ 17:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0