Spårgänget

Caisa hade frågat om jag ville spåra vid Valhall på förmiddagen. Först sa jag ja, sedan spökade min nacke och jag gav återbud. Men efter att ha sovit i 13 timmar var jag utvildad och smärtfri, så vi åkte iväg. Utan blod och klövar, som jag inte hade tinat.

Det var kul att träffa  nytt folk och nya raser (tre schäfrar och lika många amstaffar). De andra tränade personspår och vi tränade dolda markeringar, jag och Dorran alltså.

Jag droppade en rådjursdummie i de torra löven, och täckte över den med löv. Jag kastade markeringen på samma ställe, men vi flyttade oss. Det gick bra.

Tyra fick hälsa på de nya människorna, det tyckte hon var kul. Vi tränade sitt och stanna kvar. Jag har tidigare klickat henne när hon står framför mig och jag backar. Då ska hon föjla med och ha ögonkontakt. Det är början till "fot". När jag försökte få henne att stanna så funkade det ju inte alls, hon följde förstås med. Det löste jag genom att inte titta på henne när hon ska stanna, och det funkar bra. Ska lägga till att hon sitter på filten, så får jag den "gratis".

Caisa kastade markeringar till Dorran med de små dummisarna, och jag hade dessutom valt de som inte syns så bra. Det gick bra, utom när Dorran blev osäker. Då gick hon ut ett par meter och vände sedan om. På WT går det inte att skicka om, så det måste vi träna bort.

Nästa gång, om två veckor, ska jag ta med blod och klövar till Matti och Tyra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0