Tänja gränser

Jag och Bea träffades i fredags för att träna. Bea ville träna markeringar med terrängbyten, det trodde jag inte var några problem för Dorran, men det var ju helt fel. En liten "dunge" med några småbjörkar blev en Berlinmur. Corinne fick svårt att gå in i ett bräske med lite björnbärsbuskar, det var lättare för Dorran som inte är lika ömfotad.

Bea upptäckte, precis som Marie sa på valpträffen, att Dorran letar med ögonen vid markeringar. Jag kunde inte riktigt se det, min kommentar var att hon var flamsig. Det verkar flamsigt när inte näsan är på.

Vi gick sedan in i brunnsparken och tänjde gränsen vad gäller avstånd till enkelmarkeringar. På snällt underlg hade Corinne inga problem. Dorran kan bli osäker, då går hon ut ett par meter och vänder sedan sig mot mig och undrar. Men det blev hyfsat långt till slut. Sedan hade vi två trötta hundar som nöjt vandrade hemåt.

Jag blev visst också trött, somnade i soffan vid 18.30, vaknade två timmar senare, borstade tänderna och sov till 7.30 nästa morgon. Då var det dags att träffa nya spårgänget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0