Tyra 16-17 veckor

I natt var första natten hon sov till klockan ringde. Tyvärr var det inte så för mig, jag vaknade halv fyra och somnade sedan inte om.

Pappa sköter hunddagiset med bravur, faktum är att han lyckas hålla golvet, eller rättare sagt vardragsrumsmattan, torrare än jag. Typiskt är att Tyra kissar inne när vi ska iväg eller när vi precis har kommit hem. Och en olycka kommer sällan ensam, blir det en gång kommer det en gång till, samma dag. Annars är hon duktig. Med mycket enerig och go, jag är glad att jag har erfarenhet från en cocker innan och ett par flattar. Hon är ingen förstahund.

Kameran har slut på sitt batteri, så jag har inga nya bilder. Borde inte vara så svårt att ladda det, men jag glömmer bort.

Så här kommer ett par bilder som har några veckor på nacken.


Triss i cocker. Tyra med mormor Tilda och halvmoster Nikki (tror jag det blir).


Tyra lär sig prata kaniniska. Det var spännade med nyskjutet vilt. I alla fall när vi hade tagit bort rävarna, de var lite läskiga.

Sedan är det ju det här med hur man uppfattar saker och ting. Ena dagen är det si och andra dagen är det så.
"Titta ljuset i tunneln" blir "Tjit en snut i Nutella" bara man kastar om bokstäverna lite. (Tjit uttalas shit.)
Det är värt att tänka på!

Tyra 15 veckor

Jag hinner inte riktigt med nu när jag har börjat jobba igen. Så en vecka för sent kommer 15-veckorsrapporten.

Var och besiktigade bilen i dag, den klarade sig med en liten anmärkning. Det var snabbt fixat, sa Anders som har verkstaden. Men - man drömmer ju, är det en sån här jag vill ha nästa gång:



Så här ser Tyra ut när hon är ute på äventyrspromenad i skogen.



Vi klarade oss undan regnet, häftig terräng med en matta av mossa. Man tänker på jul.

Plötsligt känner jag mig rik

USA:s statsskuld uppgår till fjorton tusen miljarder dollar!
Min skuld på knappt två miljoner svenska kronor känns som en fis i rymden i jämförelse.

Matilda & Tyra

En bild på Matilda och Tyra som upptäcker Magnarpsheden tillsammans för några veckor sedan.


Tyra 14 veckor

Jag har roat mig med att titta på bilder när Matilda och Dorran var valpar. Det märkliga är att jag minns väldigt lite från valptiden. Jag kommer ihåg att Matilda var lättstörd när hon sov, hon vaknade så fort jag rörde mig. Jag bar henne i ryggsäck på magen när vi var ute på promenad, det var före sittvagnens tid. Vi hade väldiga duster om detta, hon avskydde att inte få gå/springa själv.

Dorran var helt avdomnad när hon sov. Hon la sig i dörröppningen, med huvudet upp mot dörrfodret. Där sov hon till hon vaknade, tryggt förvissad om att vi inte kunde smita ut. Jag kunde ta tram dammsugaren och härja runt, hon stördes inte i sin sömn. Dorran tyckte det var kul att åka vagn.

Jag har dessutom väldigt lite bilder från mellantiden, det är därför jag började blogga om Tyra, då har jag iallafall ett par bilder från varje vecka som går.


Matti sover och jag smyger omkring.


Dorran är leveransklar, Tonie har fotat. Täcket lever ännu som Marie sydde, Tyra har växt ur det redan.


Mormor Tilda som unghund. (Bilden är från Kennel Meitas)                                        


Tyra, i dag.

Är de lika - nääh!

Till sist en bild på Snygge-Dorran


En aristokrat!

RSS 2.0