Tyra leker (med allt)


Det går att leka med allt, en tom hönsfoderpåse får en guidad tur genom trädgården.





Dorran tar det lite lugnare.




Till Tyra kommer och hjälper till att sätt fart på det hela.



Jobbigt!

Min stilige lille tupp



Feffe, som är min egen uppfödning, är en snäll och stilig tupp. Tyvärr har hans fruar haft en tuff vinter. Brun trillade av pinn, bokstavligt talat, hon låg död en morgon under sittpinnarna. Flinga, min vita skönhet, fick jag avliva på grund av en dålig tå som inte ville läkas. Carl Bildt har också trillat av pinn. Nu har Feffe bara tre fruar: Alba, Emilia och Svart. Jag håller på och behandlar deras fötter, när de är fina igen ska jag fundera på ett par nya fruar till Feffe, det är han värd!

Dorran tränar inför WT

Jag och Dorran var hos Bea och finslipade transporterna inför labbeklubbens WT.



Vi lägger upp taktiken, jag bestämmer mig för att koncentrera mig på att hålla ordning på Dorran, med lite tur löser sig resten, vi har mycket kvar att träna på.

När vi kommer hem är Dorran sur mot Tyra, lynnig. Ett par dagar senare kommer svaret, Dorran har blivit skendräktig. Jag hade hoppats på att det hade blivit bättre, men inte, hon var helt väck. Det var bara att lämna WO till WT. Men, vi har lärt oss mycket som vi har nytta av nästa gång, i augusti. Huka er!

RSS 2.0