Matilda rules!

I dag apporterade Matilda ett rått ägg, utan att ha sönder det. Hon kanske inte är så hård i

image65

munnen ändå! Jag hade lagt det på marken och glömde det och så kan vi ju inte ha det. Min lilla svarta cockerassistent tog med sig ägget in och lämnade det till mig.

Och lite senare på eftermiddagen fick vi reda på att hon har blivit moster. Visst är hon fantastisk!

Dorran var på rallylydnad och fick väl i sig ca ett halv kilo Frolic. Matilda fick en grisknorr med sig hem, nu är det fullt krig här med passande och retande med knorren.

Annat smått och gott
I dag har jag skickat in pappren för registrering att nytt fimanamn, i första hand önskar jag heta Lisas Hundvärksta, hoppas att det går igenom.

Jag har beställt ca 100 kg BARF-foder, får se hur lång leveranstiden är (och om det får plats i frysarna).

Alba har surnat. Fick ut henne i dag och det visade sig att hon var vrålhundgrig och törstig. Knäppa lilla höna! Både Oliver och Fanny är lite elaka mot henne, om de inte skärper sig kommer de att bli omplacerade. Alba är nästan kal på halsen, hoppas att det är ruggning på gång, är det fasanerna så åker det ut och så tar jag in ett par höns till istället.

Kommentarer
Postat av: Mia

Va kul med en rallylydnadskurs. Får du berätta om när vi ses! Imponerad över det råa ägget, duktiga Matilda hjälpreda!

2008-03-12 @ 07:54:34
Postat av: Carina

Lisas Hundvärkstad låter kanon! Hoppas det går igenom.

2008-03-12 @ 13:09:56
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Marie

Vilken snilleblixt du måste fått! Jättebra namn!

2008-03-15 @ 21:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0