En hundhelg!

I fredags var det årets (eller rättare sagt jaktårets) första fasanjakt på Hildesborg. I halvdant väder var vi fyra hundförare och fem skyttar som lyckades fälla fem gräsänder, två fasaner, en kanin och en räv. En ganska lagom hushållsjakt i trevligt sällskap. Det blev inte sämre av att dagen började och slutade med cockervalpsmys. Dockans tre bedåradne valpar som är precis leveransklara. Flora var först att lämana boet, hon flyttade hem till Linn och Marcus i dag.

På lördagen var det instruktörsutbildning på Helsingborgs BK. Det var Bea och Göran som visade lite av sin coaching och de behövde några frivilliga ekipage, med varierande vardagsproblem. Linn och en kompis till henne var där, med Lira och en springer. Jag hade med grannens dalmatiner. Där fick de något att bita i och jag har ont i nacken idag, Wille drar som en tok i kopplet och är starkt som en häst.

I dag kom en nyinflyttad staffe och hans matte och började träna. De har fått lite problem med andra hanhundar så vi jobbade med kontakt och trygghetsövningar Ska bli kul och se hur det utvecklar sig.

Tyvärr blev det ingen långpromenad denna helgen, det får vi ta nästa helg!

Kommentarer
Postat av: Linn

Var helt säker på att det var fel blogg jag tittade in på men efter en stund kände jag mig som hemma igen :) Idag har förslövs rör installerat toalett, du får komma ut snart!

2008-11-10 @ 16:17:51
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Jag blev oxå först helt ställd... Men så kände jag igen mig lite.



Verkar som ni har fullt upp om helgerna!

2008-11-10 @ 18:11:47
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Ingela

Snacka om förändring trodde inte att det var din sida Lisa, snygg blev den i alla fall.

Hoppas vi ses snart.

2008-11-13 @ 17:04:15
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo

Här var det randigt! Kul med förändring.

Säger som Ingela, hoppas vi ses snart!

2008-11-14 @ 15:05:00
Postat av: Cissi

Mmm, håller med övriga, snygg sida med ränder....

Håller oxå med, en träff snart skulle inte skada..

2008-11-14 @ 22:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0