Vad ska man med hund till?

Jo, till exempel om man har höns som värper sina ägg på ett otillgängligt ställe i hönshuset, kan en hund vara bra. Då säger man till sin lilla cocker att hämta äggen, och då gör hon det. Och lämnar av dem hela och fina.

Om man tycker om att komma för sent till jobbet kan en hund, eller två, också komma till pass. Speciellt sådana hundar som gillar att bära omkring på skor. Matilda är värst, hon ska dessutom lägga dem längst in i någon av sina burar. Dorran brukar bara släppa dem på golvet så man snubblar på dem. Att få dem att para ihop skorna igen, är ett vågspel. De tycker att en tygråtta kan vara lika bra. Det kan gå åtskilliga, dyrbara minuter, åt att leta efter maken till den där skon man tänkte ha på sig. Eller, som i mitt fall, maken till det enda paret skor man äger och har. Men det var inte det jag skulle berätta om.

Vi saknar varandra, hundarna och jag på dagarna. När jag kommer hem är det mycket bus och skratt på promenaden och sedan kelar vi resten av kvällen, till vi går och lägger oss i en enda hög. Och det är bra, jag har nämligen stängt av pannan, så två "extraplädar"  värmer gott.

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Mina är väl snarare orsaken till att det alltid bara finns den ena delen av ett par skor. Jag har försökt lära in ett kommando "var är den andre" men att paret skall se lika dana ut har gått förbi dem. Ibland tycker de att jag ska ha ett tuggben på ena foten.....

2008-10-09 @ 19:49:57
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0