Nya hönor!


Detta är Emilia (efter pappa Emil) till vänster och Carl Bildt till höger (hon har ingen
direkt personlig utstrålning). De flyttade hit för någon månad sedan.


De kan nu käka tillsammans, de går riktigt bra. Emilia är lägst i rang, hon är yngst, så hon får sig en tillrättavisning emellanåt.

Emilia var förresten borta i ett dygn. Det var när hon var ganska nyinflyttad. När jag kom hem från jobbet stod grinden på vid gavel och alla utom Emilia var inne och satt på pinne. Jag letade som en galning med ficklampa, men inte det lättaste att hitta en svart höna i mörkret. Dagen efter när jag kommit hem ringde det på dörren. Det var grannen som undrade om jag saknade en höna. Hon var på deras altan, hade precis börjat kolla på kvällstv när jag kom och hämtade hem henne. Usch, inget kul att inte veta vad som hänt, men den här gången slutade det lyckligt.

Kommentarer
Postat av: Mia

F-n vad rolig du är Lisa, "har ingen direkt utstrålning". Jag skrattar högt här för mig själv!

Tack för det kvällsgarvet, det behövde jag!



2009-12-13 @ 22:11:50
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Man behöver ju inte gissa sig till dina politiska preferenser ;-)



Men jag tycker du gör din kvinnliga Calle Billtan orättvisa! Hon har MYCKET mer utstrålning än sin manliga namne. Så det så!

2009-12-14 @ 22:17:39
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag känner mig lite hängig idag så jag var bara tvungen att gå in o läsa ditt inlägg en gång till.

Nu mår jag bättre!

2009-12-15 @ 16:21:02
Postat av: Mia, mitt namn försvann!

2009-12-15 @ 16:23:19
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Har du bytt mailadress?

2009-12-25 @ 22:24:18
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Mia, Viggo & Vera

Gott nytt år Lisa, Matilda o Dorran o alla andra djuren!



2009-12-31 @ 12:50:14
Postat av: Linn

Gott nytt år :o)

Kramar

2009-12-31 @ 17:45:44
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0