Vi är helt slut!

Jag och Matilda har varit på jakt två dagar i sträck. Den första jakten var i fredags, halv storm och regn. Jag hade för lite på mig, av någon anledning kan jag inte ha mina vinterjaktbyxor, det fattas ca 4 cm för att det ska gå att knäppa dem...

Lite vilt, inga fasaner ute när det är så dåligt väder. Matilda gick tom hela dagen, inga stötar. Hon apporterade en fasan vid första såten efter lunch. Efter andra såten på eftermiddagen tog hon helt slut. Hon bara vägrade gå ut, var genomblöt och gick med svansen under sig, vid naveln ungefär. Jag trodde hon hade vattensvans eller gjort sig illa i bakvagnen. Det visade sig att hon var nedkyld. Det tog närmare 4 timmar för henne att få upp värmen igen. Dubbla täcken och min parkas över sig med full värme på i bilen, sedan la Marie värmekudden i micron och la den längs hennes rygg, och Matilda hade själv bäddad i kökssoffan med stora kuddar över sig. Där låg hon ett par timmar till, sedan masade hon sig till soffan och bäddade ner sig i täcket och kollade på Idol.

På lördagen fick jag låna ett par byxor och långkalsonger av Marie, så jag klarade att hålla mig varm. Det var solsken, nästan vindstilla och en härlig jaktdag på Övedskloster. Fyra såtar på förmiddagen, lunch i värme och sedan två såtar till, varav en var helt ny. Det var görskoj , sa Matilda. Alla andra hundarna höll på och busade omkring efter den nya såten, utom Matilda, hon var inne i fodermärgkålen och ville gå en gång till! Dorran och hennes mamma Sanne var med på eftermiddagen.

Söndagen var vilodag för hundarna. Jag var tvungen att åka iväg och hålla lydnadskurs, hundarna fick stanna hemma. Så här såg det ut:

image36
- Gå du, vi stannar här i vår soffa.

Mina grannar hade räddat djuren i hägnet från att bli smockade av en duschvägg som jag hade som tak, som flög omkring i stormen, jag var ju inte hemma. Jag är så glad över mina nya grannar, hoppas de inte ångrar sig och flyttar tillbaka till Danmark igen. Sanne vill ha en öppning så hon kan ge fåglarna och kaninerna lite smask från sin sida, hägnet gränsar till deras tomt, så det måste vi fixa. Hon hade lyckats peta in lite äpplen till dem. Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ser härligt ut när de ligger o myser i soffan! Goa tjejer du har!

2007-11-14 @ 09:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0