Det är inte så att det inte händer något

Nä, det är inte därför det inte skrivs här. Tvärtom, det händer så mycket att jag inte hinner med. Mycket på jobbet, har varit ensam i över en månad nu, min kära kollega hade först semester sedan blev hon sjuk. Många projekt på gång, bl a fotade vi nya bilder till annonser. Det var jättekul. Snacka med fotografen, kocken och vår reklamkille, fota några maträtter, smaka några maträtter. Hur kul som helst och bilderna blev bra! På tisdag ska vi försöka fota lite själva, får se hur det blir.

Pappa har sålt sitt vackra hus. Det ska vara tomt den 29 maj. Han flyttar in i sin nya lägenhet den 1 mars. Den ligger på KVS, 100 m från havet, högt till tak, en altan på 10 kvm med utsikt över havet, Kullen och Hallands väderö. Där ska vi ha många trevliga middagar i sommar, på altanen alltså..

I sommar, ja. Jag tycker att det är dags att den globala uppvärmningen börjar ta fart ordentligt. Det ska ju bli medelhavsklimat i Sverige. Nä, de bara lovar och lovar!

Dorran och Matilda mår hur bra som helst, speciellt i dag när jag är hemma.

Vi har fått två nya hönor i hönsgården. En skånsk blommehöna, svart och vit som heter Blomman. Hennes ägg är verkligen magnifika. En sussexhöna som heter Saga. Båda två anslöt sig smidigt till den övriga flocken. Flinga är av någon andledning lite sur på Saga, men det är inte så allvarligt och Saga bryr sig inte. Hon är betydligt större än Flinga så hon känner sig antagligen inte hotad.

Feffe, min lilla tupp, bröt en klo för en vecka sedan. Det gjorde ont och vi fick åka till veterinären för att klippa bort den. Det tyckte veterinären var ganska kul, inte ofta han behandlar höns. Det gick lätt att klippa bort klon, så nu mår han mycket bättre.

Mina kusinbarns kaniner, som enligt pappren är två honor, visade sig vara en av varje. Den lille vita är en kille, eller var, numera är bollarna borta, och heter Ludde. De är inne för tillfället, det tar en månad innan det inte kan bli några kaninbäbisar.

Det var 13 grader i mitt sovrum i går kväll, känn på den!

Lite bilder från dagens promenad:







Till sist en eftertänksam Lira.

RSS 2.0