Nu händer det grejer!

I går var min sotarkompis här och fixade till skorstenen. Den var i väldigt dåligt skick, så vi får se vad sotarinspektören säger. Om den inte blir godkänd får vi köra en vända till med glidgjutning.

Det var fantstiskt väder i går, vi grillade lite korv och satt ute och åt. Min granne Lasse var hemma och fixade på vinden, fru och barn var borta, så han kom också och käkade. En annan granne har en container hemma, hon funderar på att flytta. Jag fick lov att slänga mina gamla gipsväggar som stått här i ett år sedan vi rev ner väggen i vardagsrummet. Det känns jättebra att slippa hyra kärra och köra iväg det.

På kvällen gick jag och hundarna ner på stranden och lekte. Det var bara vi där, så vi hade hela stranden och havet för oss själva. Hundarna badade och vi grävde och undersökte saker och ting. Vi var säkert där i en och en halv timme. Jättehärligt!

Jo, dessutom visade det sig att min sotarkompis har eternitplattor att lägga på halva taket till garaget, det finns inga plattor där. Säljaren la på en pressening men den blåste sönder på ett ganska tidigt stadium, så det är fuktigt och rått där inne. Pappa har haft många sömnlösa nätter för det där taket och jag har mått dåligt för fåglarnas skull, deras hönshus är byggt inuti garaget, så det är lite fuktigt där också. Men när taket blir tätt hoppas jag att vi kan torka bort fukten, eventuellt kan man lägga lite isolering på taket till hönshuset, så blir det lite varmare till nästa vinter.

Kommentarer
Postat av: Ingela & Tessie

Vad mysigt med Strand promenad, vi vill oxå göra det snart.
Hoppas att vi ses snart.

2008-04-23 @ 14:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0