Vårstädning!

I dag ägnade jag, pappa Dorran och Matilda oss åt att vårstäda. En del löv räfsades ihop och vi flyttade på en hög med gamla golv och gipsväggar. Egentligen är det emot mina principer att flytta på mög, men jag ville ha tillbaka min uteplats igen. Det är den som börjar skymta till vänster i bild. Vi får köra iväg möget någon annan gång, det är sånt man måste betala för.

Vi gjorde en välbehövlig paus och grillade lite korv, otroligt skönt vad det i solen!

Jag vill samtidigt passa på att tacka Vejby Loppis (Vejby Loppis är poppis är deras slogan), utan dem hade detta inte varit möjligt. Minigrillen köpte jag där, 10 kr, ouppackad. Bänken är också köpt där liksom bordet. Utan Vejby Loppis hade vi suttit på marken, och käkat kall korv!

image80


En del mask och grästovor kom fram i dager, de hamnade genast inne hos fåglarna som hade riktig trädgårdsfest i dag. Flinga och Gunilla kommer springande när jag ropar på dem. Mask är smask! Alba har inte fattat det där med mask, men hon gillar att käka gräsklipp. Fast det Alba mest av allt älskar är att sitta i solen och putsa sig. Trots sin kala hals är hon väldigt mån om sitt utseende. När hon har fixat klart frissan vill hon in till sina ägg igen, då gäller det att inte stå i vägen.

Kommentarer
Postat av: Lena Olausson

Grattis till Hundvärkstan! Ragnar verkar ha det bra i solen. Lena

2008-04-06 @ 09:43:26
Postat av: Carina

Du är alltid lika positiv *ler* Du vill inte ha en fyraårig flattik? Hon vill ha en snäll och glad matte ;-)

Tyvärr är det nog så att Shiva alltid är rätt dålig på fot, stoppsignal och inkallning när hon jobbar. Men värst är att hon stressar upp så vid skotten. Skulle det varit ett officiellt prov skulle jag gått upp i ottan och låtit henne apportera någon timme innan vi kom dit. Men man kan ju inte tänka så alltid. Någon gång får man prova utan flera timmars förberedelser. Men vi har ju kul när vi tränar. Det är ju huvudsaken.

2008-04-06 @ 19:14:15
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0