Full fart framåt!

Nu börar ett nytt kapitel i mitt liv. Jägareförbundet har bestämt att de ska anställa en som ska sitta på Öster Malma och göra mitt jobb. Tur att jag hoppade på hundfysioutbildningen för ett par år sedan!

Jag håller på och förbereder öppnandet av mottagningen. Det är klart att jag blir återförsäljare av Jipotimas BARF-mat, jag blir även åf för Kronch, de har bla a laxolja och energisbars som jag är glad att jag har hittat. I morgon ska jag träffa Bjäre Fågel, jag tror att det kommer att ordna sig så jag får ta kycklingen därifrån.

I torsdags var jag på en föreläsning av en homeopat och akupunktör, Andreas Kalderon. Det handlade om naturläkemedel och djur, Andreas förkastade helt hundmaten i påse. Ca 30 personer var och lyssande och ett litet frö såddes i deras medvetande. Intresset för foder var stort. Jag tror inte att jag kommer att bli miljonär på att sälja foder, ser det mest som en service till mina kunder och för vissa hundar en del i behandlingen.

Jag har fått in lite pengar att investera i min nya verksamhet. Jag ska leasa en elektorterapiapparat och köpa hem ett litet lager med kylbandage och aminosyror. Jag håller på med min nya hemsida, har inte kommit så långt ännu, kolla under länkar och Hundhälsan. Har inte helt bestämt mig för namnet ännu, hoppas kunna komma på något bättre.


Planerar att ha Öppet Hus någon gång fram i vår när det blir lite varmare. Då hoppas jag att det kommer massor med folk, bla alla hussar och mattar från Julkullen, så käkar vi lite tillsammans efteråt.

I morgon kväll ska jag och Dorran börja en kurs i rallylydnad. Det är på tiden och hon och jag går en kurs tillsammans igen, vi har bara gått valpkurs tidigare. Och på lördag ska jag ha prova på viltspår för fem nyfikna hundägare och deras hundar. Så, som sagt, det är full fart framåt!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Klart vi kommer när du ska öppna!!! Det missar vi inte!
Kram Ingela

2008-03-06 @ 09:34:27
Postat av: Lisa

Tack Ingela!

2008-03-06 @ 10:58:32
URL: http://kackelikojan.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Hej på er! Självklart hänger vi på tills ni ska öppna!! Spännande!!

2008-03-08 @ 11:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0