Vårkänslor

Inte för att våren och sommaren är mina favoriter (jag älskar hösten), men jag kan inte låta bli att bli glad nu när vi faktiskt har sett solen ett par dagar. Energin kommer tillbaka till både kroppen och sinnet. Matilda är i höglöp, så hon har också vårkänslor, nu är det fullt härj i sovrummet, Matilda och Dorran busar och sätter på varandra i en salig blandning.


Vet inte om det var vårkänslorna som fick mig att riva ut plastmattan i hallen. Den åkte ut i alla fall på eftermiddagen. Under finns ett riktigt fint trägolv, obehandlat. Nu ligger det trasmattor på för att skydda det till jag bestämmer mig för vad det ska vara, trärent eller målat. Det är härligt att kunna göra vad man vill i sitt eget hus, det njuter jag av.


Jag har börjat samla på mig fröpåsar. Äntligen har jag hittat blomsterlin i blått, jag har även köpt i rött, gurkört, buskkrasse, blåklint och en rosa malva. Nu ska det till lite grönt ätbart också, till mig , hundarna när de ska få Barf och till de andra djuren. Jag ska odla det i små bäddar med pallkragar och så i flera omgångar så salladen kommer hela sommaren.

Oliver har också vårkänslor, han uppvaktar Fanny allt vad han kan, snurrar runt henne och visar upp sin sköld som ännu inte är fullt utvecklad. Jag tyckte att Fanny verkade ointresserad, men nu undrar jag om jag inte har ätit fasanägg vid ett par till fällen. Tyckte att hönsäggen hade blivit ovanligt små. I går förresten när jag kom ut i hönshuset låg Flinga ovanpå Alba i boet, tokiga små fåglar.


Om det är någon som inte blir på gott humör av solen så har jag ett tips. När jag är rktigt nere går jag till en djuraffär och tittar på kaninungar. De är så bedårande att man inte kan stå där och sura. Prova!


Kommentarer
Postat av: Mia

Visst är det härligt med våren. Mysigt att börja sätta frö, plantera lite vårblommor o så!

Jag behöver inte gå till djuraffären, jag har ett mycket sötare djur på närmre håll att titta på. Viggo Valnöt heter han, jag blir alltid glad när jag tittar på honom. Det är mycket praktiskt! Ska nog försöka mig på det tricket på onsdag när jag besiktigat min bil... för den lär nog inte gå igenom trots allt slit idag... men men, Viggo är ju söt iallafall!
Vi ses!

2008-03-16 @ 21:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0