Vad händer?!

Jo, det händer en hel del här. Jag har flyttat min mottagning till Ängelholm. Jag hyr ett rum på Hundägarskolan, så nu har jag fått trevliga arbetskamrater och ett jobb att åka till (och från).

Sussi Sussex har tyvärr flugit vidare till hönshimlen, hon blev sjuk. Istället är hennes syster och bror här, Siri och Simon. Lilla Grå och Vit bor nu hos Linn, Vit kommer snart tillbaka hit igen, han är bara sällskap. Guldfasanerna Funny Fasan och Oliver har också flyttat till Linn. Där kommer de så småningom att få ett jättestort hägn att bo i. Lilla Grå, som numera heter Ask, kommer att få en liten kochinkyckling som sällskap. Senare kommer det även ett gäng orpingtonkycklingar, kanske kommer någon av dem att flytta hit.

Vaktelkycklingarna, de små humlorna, är nu stora. Fyra av dem bor hos kaninhonorna i deras fina hägn. Fyra bor med Ture och de andra. De har själva valt hur de vill leva. Fyra gick genast ut och smälte in hos de andra vaktlarna, de fyra som fick flytta till andra hägnet kom aldrig ut ur hönshuset. De trivs bra tillsammans, kaniner och vaktlar verkar funka jättebra ihop.

Jag och Dorran går stadgekursen på Hundplugget. Det går ganska bra, fast  Dorran kan inte sitta och stanna kvar. Det skulle vi träna på och nu är det bara 3 dagar kvar till avslutningen. Varför går tiden så fort?! Vi ska börja en viltspårkurs med Ingvar på Järavallen, det ser vi fram emot.


Bus, en go kanin!

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det låter så idylliskt med alla djur. Jag får nöja mig med hundarna ett tag till - även om jag går i kattköpartankar.



Vi ses på måndag!

2008-08-23 @ 11:37:42
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Bea, Wilda och Corinne

Hej!

Grattis till flytten. Vi hörs.

2008-08-27 @ 18:34:39
Postat av: filippa

nougat heter han ju;)

2008-09-17 @ 20:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0