Vi lever!

Man kan ju undra, men vi lever faktiskt. Det har varit mycket jobb senaste veckorna, jag slutade en timme tidigare dagen före julafton. Då trodde jag att jag skulle hinna glöggmarinera miniklubbor att ha med på julafton och juldagen, steka köttbullar och baka en smarrig chokladkaka. Och klubborna ska ligga i marinad ett par dagar, inte vet jag hur jag tänkte. Och handla julklappar, de var inte så många, men ändå. Till mig köpte jag en diskmaskin redan förra helgen, så den var installerad och klar (det tog hela lördagen, ca en cm vatten över hela köksgolvet, men det är glömt nu).

När jag inte har jobbat har jag legat förkyld och snörvlat och bara vilat för att orka en vecka till. Jakter har det varit ont om, mina hundar träffade en hund som visade sig ha kennelhosta, så de har varit i "karantän" i en dryg vecka. Vi missade en jakt på Öved, mycket tråkigt.

Vi var hos Dennis och Therese på julafton, jättemysigt i deras nya hus. Mycket julstämmning och en skön kväll. Somnade i soffan när vi kom hem.

Juldagen hos Sanne och Lasse, god mat och julsånger. Somnade i soffan när vi kom hem.

I dag, annandagen, ska jag egentligen på fest, men jag orkar bara inte. Nu ska jag vila till jakten på Öved på söndag och sedan är det jobb igen.

Ha en skön helg och glöm inte bort att vila!

PS. Måste berätta det senaste från hönsgården: Simon var översexuell, han satte på hönsen när de låg och värpte ägg, han har kilat vidare. Grå var genomförkyld, så han har också kilat vidare. Ture, den lille vakteltuppen låg död inne hos kaninflickorna en morgon. Fiffiga Fiffi Frissé visade sig en morgon inte vara en Fiffi, utan en Feffe. Så nu har vi en tupp som är mer passande för damerna i storlek, och väldigt tam. Han går efter mig om jag tar ut honom på gården. Och sitter gärna i knät. Fast jag har svårt att vänja mig vid att det är en han. Matilda har lagt på sig lite och Dorran har blivit smal som ett streck och tappat all päls, hon är numera en uncoated retriever!


Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

God fortsättning och hoppas du får vila nu fram till söndag!

2008-12-26 @ 18:50:01
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Bea med Wilda och Corinne

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År på er alla. Hoppas att ni snart alla är friska igen

2008-12-27 @ 21:23:11
Postat av: Mia o Viggo

Idag är det söndag och det innebär att du och vovvsen är och jagar. Kul! Hoppas ni har en riktigt bra dag!



Gott slut!

2008-12-28 @ 13:36:52
Postat av: Helene & Wallander

Jädrans tid att bli förkyld på... hoppas du har hunnit kurera dig ordentligt.



Vi önskar ett GOTT NYTT (JAKT)ÅR!

2008-12-31 @ 00:12:45
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo

Gott Nytt År på alla er i människokojan, hundkojan och hönsgården!

2009-01-01 @ 21:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0