FM 2009

Ja, så var det äntligen dags. Trots alla minituösa förberedelser så höll det hela på att aldrig få någon början. Allt var klart, husvagnen var lastad på draget, allt packa, det var bara att vrida om nyckeln och köra - trodde jag. Nej då, pappas lilla Volvo V40 bestämde sig för att här ska jag stanna, parkeringsbromsen hade fastnat och där stod jag och gjorde hål i gruset med framhjulen. Vi kom iväg till slut, tack vare Christian som kollade och smorde och bankade så den säkert hade lossnat.

Resten av resan gick bra, vi kom fram i tid, utan att ha hunnit handla, och ställde oss på plats.

Natten var si så där, vaknade ett par gånger. Samling klockan 7, tidigt, men jag hade räknat ut att vi kunde gå ner och äta frukost efter informationen och t o m slappa lite.

Framåt tidig lunch blev det vår tur, startnummer 125 hade vi. Första stationen var ett linjetag. Det började med en förflyttning med hunden lös samtidigt som det sköts ett skott. Linjetaget låg i lite högre gräs, ca 30 meter fram. Det såg ut att börja bra, men det varade inte läge. Dorran vek av och sedan var det mest spring. Det såg ut som någon satt och hade picknick till vänster om oss, det var vi tvungna att undersöka. Nära kom hon flera gånger, men vek av bara ett par meter innan. Eftersom vår närsökssignal inte sitter till 100 procent, så höll jag den inne. När hon väl hittade den droppade hon den först halvvägs, det var en kanin, sedan ett par meter framför mig. Det tyckte domaren var 0 poäng, så där tog vår tävling snabbt slut.

Nästa station var två enkelmarkeringar över en rejäl mur. Jag hade bestämt att jag inte tävlade längre, nu var det bara träning. Så när Dorran for som en hopphäst i de högre klasserna över muren ropade jag glatt "Oj, vad du kan hoppa!" Sedan glömde jag bort att det var en markering till och höll på att gå därifrån. Då sa domaren att vi skulle avsluta vårt jobb. Och flög det gjorde hon en gång till under mina glada hejarrop.

Domaren var lite småsur och sa att jag kunde väl ha hållit truten, det var inte många som hade gjort så snyggt arbete på den stationen, jag förklarade att vi hade nollat första stationen. Vi fick 19 poäng (av 20).

Den tredje stationen var två enkelmarkeringar på vatten. Dorran spikade bägge, nummer två var ett dolt kast men hon tog det på ljudet. Däremot la hon ner dummisen bägge gångerna vid strandkanten, ruskade sig plockade upp och kom in till mig. Det tyckte domaren var värt 6 poäng.

Framåt dagen blev det lite varmare, allt drog ut på tiden så station 4 och 5 gick rätt sent på eftermiddagen. Station 4 var en markering med vilt, lite halvbökig terräng, stor risk att de missade att markera då det var mycket grenar som hängde ned. Efter detta följde ett linjetag, också detta med vilt. Tveksamt om vi hade klarat denna stationen. Station 5 var ett linjetag rakt upp för en rejäl backe och sedan låg den ett par meter in uppe på platten. Tror inte att jag hade fått ut Dorran så långt, hade tänkt att testa senare men det blev aldrig av.

Jag nådde inte mitt mål, att få göra alla 5 stationerna men jag är ändå nöjd med Dorrans prestation.


Kommentarer
Postat av: Marie

"19 points på en station är kanon". Njut av den framgången, resten får vi träna på!

2009-08-12 @ 12:41:20
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Jag tycker inte att domaren skall säga att man ska hålla truten när det bara är dummies som kastas.. Ska man ha med sig en egen trut då eller hur tänker han?!?! Hoppas både husvagn och bil höll hela vägen hem.

2009-08-12 @ 18:12:12
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Klart du ska vara nöjd med Dorran o din prestation!

Nu får vi ta sikte mot Värmland - du hänger väl med?

2009-08-15 @ 15:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0