Från helvete till himmel på 12 timmar!

5 juni
Åsa ringde och berättade att svaret kommit på Dorrans knöl, det var en fettknöl. Såret läker jättefint, stygnen ska bort på tisdag.

I går kväll klockan 21.40 upptäckte jag en knöl på Dorrans bröstkorg. Tolv timmar senare är knölen borta och Dorran kom hem på kvällen igen! Knölen är på väg på analys, men troligen är det en fettknuta. Men den satt djupt, dock inte i muskulaturen, så allt är borta.

En helvetesnatt med hemska tankar har vänt till en dag med positiva och goda tankar!

Nu står Dorran på livslång behandling med Arginin, en förebyggande behandling med en aminosyra som reglerar celldöden. Att mista henne innan vi har haft ett fullt och helt hundliv tillsammans är otänkbart. Dorran är min stora kärlek!

Tack Linn och Åsa på Veterinärhuset i Ängelholm, ni är bäst!

Kommentarer
Postat av: Marie

Nikki har massor med knutor men jag har misstankar att det är från taggar mm som hon fått under jakter. Kan det vara något sådant? Tack för att du la in tonies blogg. Men jag skulle vilja ha meitasbloggen överst är det svårt? Min utgående mail funkar inte för tillfället. Så därför dessa rader.

2009-05-29 @ 20:38:09
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vilken tur att det gick så snabbt att ordna. Förstår att du fick hjärtat i halsgropen. Det är ju ens värsta mardröm.



Pussa extra på Dorran nu!

2009-06-01 @ 22:37:46
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Mia o Viggo o Vera

Hu - hemska knölar. Skönt att allt gick bra.

2009-06-01 @ 23:01:43
Postat av: Lovisa

Skönt att det gick bra! Jag kan tänka mej känslan...



kram

Lovisa

2009-06-09 @ 11:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0