Min härliga flatte!

Dorran är inte världsbäst på avlämningar, men när det är jobb på gång, då finns inget annat. Vi tränade i förrgår vid Hembygdsparken vid Rönne å. Lite vattenapportering mellan mandarinänderna och de vanliga gräsänderna. Vatten är ju inget problem.

För att bryta Dorrans förväntan la vi ut dummisar på land bakom oss samtidigt som det kastades en dummy i ån. Vi vände på klacken bara för att upptäcka att vi hade fått publik. En hund med en jättepinne i munnen stod och kollade på oss, tre meter från Dorrans dummisar. Vad gör man, de hade inget avsikt att gå vidare så det var bara att skícka på ett linjetag. Inget snack - Dorran bara jobbade på, tror inte ens att hon upptäckte hunden. Trots att hon inte direkt hittade dummisarna som var dolt utlagda. Det är vad jag kallar koncentration och arbetsglädje!


Det var så här vårt äventyr tillsammans började!


Kommentarer
Postat av: Tofflan

Är inte det mitt täcke?! ;)

2009-05-03 @ 13:43:29
Postat av: Bea

Vi som såg på håller med.Gott att se.

2009-05-04 @ 07:41:54
Postat av: Lisa

Jo, men det var Dorrans först!

2009-05-04 @ 10:16:04
Postat av: Tofflan

Jag säger bara: -Dessa Flattar, ska vara först (och störst...)

2009-05-04 @ 16:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0