Jaktkurs med Dorran

Jag och Dorran började jaktkurs för Björn Weberg i dag. Han kommer att koncentrera sig på samarbetet mellan hund - förare, att hunden alltid ska ha totalt fokus på mig, ordning och reda. Precis vad vi behöver. Apportera kan hon, jag är däremot usel på transporter och att visa var jag vill ha henne.

Så det fick jag till hemläxa, att fundera på var jag vill att hon ska vara i olika situationer, när hon ska lämna av, när jag skickar henne osv.

Mycket drillande med transporter, fullt fokus på mig hela tiden. Mycket fifflande med koppel och godis och dummy. Tänk att det ska vara så svårt att lägga ut ett linjetag med sin hund, jag är fortfarande förvånad över att jag inte trillade omkull.

Mer hemläxa: träna inkallning, transporter, och avlämningar (för sig). Och så har vi Dorrans lilla akilleshäl - sitta och stanna kvar. Jag har löst livförsäkring i fyra olika bolag, "sitt", "stanna" och på det två olika handtecken! Det är aja, baja. Så det ska vi valpträna. Det är bra, bäbisen fyller ju bara fyra snart!

Jo, på slutet var Dorran så trött att hon kunde sitta still bredvid mig när Björn hade genomgång, så det här ska nog gå bra.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det där med sitt stanna kvar tycker Agnes då och då är klart överskattat. Speciellt när det faller skammade änder och fasaner från himmlen! Kolla om han har någon bra ide hur man skall få ordning på det.

2009-10-17 @ 17:23:43
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Diciplin?!?! Ska det vara nödvändigt??? Inte om du frågar mi na hundar ;-)

Hoppas det blir en bra kurs.

2009-10-18 @ 22:35:00
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Linn

Tack för titten igår :)



Vi ses,

Kram

2009-10-19 @ 07:29:40
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0