En helt vanlig dag

På morgonen åkte jag in till Helsingborg för jobbets skull. Jag hade hundarna med mig för Matilda hade diarré under natten, så jag ville inte lämna henne. När jag satt i bilen ringde pappa och berättade att det stod i tidningen att det var en ökning av fallen med parvovirus och Matildas blodiga diarré stämde ju bra in på symptomen. Jag åkte direkt till regiondjursjukhuset efter att ha visat PO (min chef) var vi skulle hålla hus. Efter ca en och en halv timma och 2 000 kr fattigare, var det konstaterat att det inte var parvo, men väl en rejäl infektion med mycket blod.

Ja, då åkte jag till vår fotogarfering. Vi håller på med nya annonser och nya recept. Johnny Johansson, känd som Nobelkocken, var det som lagade och Joachim fotade.


Johnny lagar mat.


Joachim ställer in utrustningen.


Matilda vill jaga kaniner istället för fota.

När vi hade fotat klart åt vi upp maten, jag gjorde ett par snabba ärenden på Biltema, lite utrustning till moppen. Det är kallt på morgonen när jag kör numera. Tillbaka på jobbet.

Efter ett par timmar ringde telefonen, det var Andreas som sa att nu hade de lastat det nya hönshuset, så jag kastade mig in in bilen och körde hem, rullade in samtidigt med lyftkranen.


Här kommer hönshuset flygande,
det var rätt häftigt faktiskt.


Nu är det på plats.

Ja, sen inredde jag åt hönsen, lyfte in dem när de satt sig på sittpinnen och nattade dem.


Dorran och Oliver leker sig igenom det hela, helt
ovetandes.

Annars hände det inget speciellt - en helt vanlig dag!

PS. Matilda har bland annat clostridier i tarmen, käkar dietmat och goda bakterier, antibiotika och vi ska även samla in avföringsprov. Men hon mår bättre nu, verkar som diarrén har gått över.

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilken händelserik dag! Hoppas ni kommer att trivas i den gamla lekstugan :-) Kommer ihåg att Cilla och jag busringde från den när vi var små...

2009-09-16 @ 20:27:12
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0