Nu var det länge sedan!

Obs! Jag har ny e-postadress, samma början som innan men slutet är telia.com
Numera är man ju mobil...

Som sagt, det är inte det att inget händer...

Först måste jag berätta hur välkommen jag kände mig på jobbet efter semestern. Christine, min kära kollega, hade satt in en liten krukväxt, en stor skål med godis och bundit fast kontorsstolen. Det kändes verkligen som en bra början.

Och på den vägen är det. Vi har hur kul som helst på jobbet. Det är mycket, men alla har inställningen att det ska vara roligt, så vi skojar och är allvarliga om vartannat. Jag trivs verkligen jättebra!

Oliver, eller Oliven som pappa kallar honom, växer och frodas. Han och Dorran busar och kelar och har hur kul som helst. Det går så fort bara, han är mer vuxen i kroppen är kattunge redan!





Det händer att han vilar också.



Jag har beslutat att lägga ner så mycket som möjligt av mina djur utomhus. Det som blir kvar är två kaniner och tre höns, varav en tupp. Hönsen är på frigång i trädgården. Kul att kunna se dem från fönstren och prata med dem. Tre hönor har redan flyttat tilll Bodil i Hjärnarp och vaktlarna ska Linn och Marcus adoptera. Just nu är jag på jakt efter en lekstuga till mina små höns, de måste ha ett bättre hus till vintern.

Den gamla hönsgården ska bli hundgård. Den ligger perfekt och med lite singel där ute och lite jobb inne så blir det bra. Och en soffa från loppisen.

På mina lediga helger har jag tagit det lugnt. Det blev lite mycket fysiskt jobb på semestern, ryggskottet var ett helvete, Nu tar jag lite Voltaren och håller mig i stort sett smärtfri, det känns skönt. Jag känner nu att jag har en skön balans mellan jobb och fritid. Och snart sätter jaktsäsongen igång även för mig, och hundarna, det ser vi verkligen fram emot!






Kommentarer
Postat av: "Coco"

En katt som har så kul med en hund? Tror inte att det är något för mig... Men man vet aldrig, nu leker jag ju till och med med den farliga röda musen med pingla och glitter på! Tack förresten för att du försöker lära husse och matte hur man beter sig med katt i huset ;)

2009-09-05 @ 23:28:29
Postat av: Lisa

Jo, de har en del att lära - du är ju ingen hund heller!

2009-09-06 @ 09:30:47
Postat av: Mia, Viggo o Vera

Vilken söt liten Oliv! Det ser så mysigt ut när en katt o en hund busar. Fina djur du har!

2009-09-07 @ 21:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0