Dorran snarkar

alltid efter att vi har klickertränat. I dag var inget undantag. Vi var med Bea och Maria och lärde oss en massa nytt. Linn, Marcus, Cattis och Helen var också med. Vi tränade på kontakt och fick emellanåt upp lite flyt i träningen (efter att jag hade kastat kopplet, både koppel, klicker och godis blev för mycket).

Jag har köpt klickerbibeln som jag håller på och tar mig igenom (Lydnadsträning i teori och praktik), 650 sidor med en massa bra tips, både i teorin och praktik, precis som titeln lovar. Och om man dessutom satsar på elitklass och inte fastnar i klass 1 så blir det riktigt roligt.


Jag ryms visst det i kattbädden!

Jag och Dorran håller på och tränar position genom att träna med en låda som hon går upp på med frambenen. Sedan rör hon på bakbenen och förflyttar sig, sakta men säkert, mot utgångspositionen. Det blir lite rörigt när Matilda ska lägga sig i, så nu ska vi träna in att man kan vara parkerad på en fäll medan kompisen tränar. Det måste vi kunna till våren, det kommer ju förhoppningsvis en liten valp då!

Kommentarer
Postat av: Linn

Tack för idag, visst blir man inspirerad?

2010-01-17 @ 20:28:45
URL: http://linnstarbrant.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Det är jobbigt att tänka själv och använda hjärnkontoret! Då MÅSTE man snarka efteråt!

2010-01-18 @ 21:23:33
Postat av: Lovisa

Vad för sorts valp? Åh vad mysigt med en vovve till!



kram

2010-01-26 @ 11:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0