Band bildas

Nu har det gått nästan en vecka sedan Kiwi kom. Redan i söndags var jag färdig med hennes två små burar. Jag körde till Löberöd med Linn & Marcus släpkärra och kom hem med en inomhusvoljär. Inte helt lätt att montera på egen hand.

Om man är singel är man berättigad till minst ett par händer till, att hålla på sju ställen och sedan räcka sig efter skruvdragaren och skruven - inte lätt! Jag tror jag ska bilda ett nytt parti "Singlars rätt i samhället". Jag kommer adrig att elda upp pengar, jag lovar (en viss representant för FI eldade upp 100 000 kr häromdagen, för att visa på inkomstklyftorna mellan kvinnor och män, synnerligen korkat).

På måndagkvällen lyckades jag möblera så alla möbler fick plats, Kiwis bur tog mtt lilla burspråk där skrivbordet stod. Som sagt, flytta tunga skrivbord, soffor och soffbord, ingen hit ensam. Tur att jag inte är rädd om golvet.

Tisdagskvällen var det målning, voljären var träfärgad, nu är alla delar som syns vita.



Nu är det torsdag kväll och vi har suttit och pratat lite. Jag hade lite svårt att hitta något smask som Kiwi tyckte om, men nu har jag avslöjat hennes akilleshäl - skalade solrosfrön. Hon har tagit från min fingertopp som jag stoppat in mellan gallret. I kväll öppnade jag dörren, satt mig på golvet och sträckte in min öppna handflata med ett gäng solrosfrön på. Jag stödde handen på golvet så hon hade möjligheten att gå fram till handen. Det tog inte lång stund innan begäret vann över rädslan. Hon käkade upp alla fröna och flög sedan upp på en pinne. Först satt jag tyst, men sedan när jag pratade med henne, som jag brukar göra, märkte jag att hon blev säkrare.

Ett mycket lyckat första pass! Jag passade på att möblera om lite i voljären. Efter att hon har lekt med sina leksaker en stund, har Kiwi nu gått och lagt sig. Hon somnar ungefär samma tid varje kväll.



Nu får jag nog ägna mig lite åt de de två små svartingarna. Annars kommer nog Matilda att bita huvudet av Kiwi, i ren svartsjuka om hon får chansen.

Kommentarer
Postat av: Linn

Blev imponerad av den fina buren och har redan hittat ett hörn i Hjärnarp där jag skulle kunna ha en! Marcus säger dock nej... Tur att det både finns gas och broms i vårt förhållande!

2010-07-12 @ 10:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0