Älskade Estrella!

Min 18-åriga vän lämnade jordelivet i går eftermiddag. Hon låg i min famn, precis som när jag bar hem henne första gången, då låg hon innanför min jeansjacka.





När jag tittade igenom mina bilder på henne i går kväll, såg jag att hon åldrats mycket under vintern. Hon blev döv för några månader sedan och verkade lite dement. När värmen äntligen kom njöt hon av att sova ute på verandan till friggeboden.

Till slut klarade inte magen av den smärtstillande medicinen hon fick för artrosen i sina armbågar.

Det var tomt i morse när hon inte satt på matbordet och hälsade god morgon och tiggde frukost.


Kommentarer
Postat av: Linn & Co

Kramar ♥

2010-06-16 @ 21:48:00
Postat av: Carina & Vittra

Hon hade ett gott liv hos er!

Tänker på er!

2010-06-18 @ 22:54:13
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Bea

Underligt att hon inte finns mer, hon har varit med så länge jag kan minnas. Hon hade minst nio liv och dessa använde hon väl.

Kram

2010-06-21 @ 17:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0