Tyra 16-17 veckor

I natt var första natten hon sov till klockan ringde. Tyvärr var det inte så för mig, jag vaknade halv fyra och somnade sedan inte om.

Pappa sköter hunddagiset med bravur, faktum är att han lyckas hålla golvet, eller rättare sagt vardragsrumsmattan, torrare än jag. Typiskt är att Tyra kissar inne när vi ska iväg eller när vi precis har kommit hem. Och en olycka kommer sällan ensam, blir det en gång kommer det en gång till, samma dag. Annars är hon duktig. Med mycket enerig och go, jag är glad att jag har erfarenhet från en cocker innan och ett par flattar. Hon är ingen förstahund.

Kameran har slut på sitt batteri, så jag har inga nya bilder. Borde inte vara så svårt att ladda det, men jag glömmer bort.

Så här kommer ett par bilder som har några veckor på nacken.


Triss i cocker. Tyra med mormor Tilda och halvmoster Nikki (tror jag det blir).


Tyra lär sig prata kaniniska. Det var spännade med nyskjutet vilt. I alla fall när vi hade tagit bort rävarna, de var lite läskiga.

Sedan är det ju det här med hur man uppfattar saker och ting. Ena dagen är det si och andra dagen är det så.
"Titta ljuset i tunneln" blir "Tjit en snut i Nutella" bara man kastar om bokstäverna lite. (Tjit uttalas shit.)
Det är värt att tänka på!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men nu måste du ju se att Lilla T är lik sin mormor! Hon är för go den lilla, åtminstånde om man får lite lagom doser då och då, när vi träffas på jakterna. Himmla trevligt var det senast!

2010-11-22 @ 22:18:03
Postat av: Lisa

Ja, tror det är den välvda skallen, den har inte Nikki och Matilda. På den bilden är de vansinnigt lika.

2010-11-23 @ 08:36:45
Postat av: Carina

Hon är ju hur söt som helst mitt i trion. Ser stolt ut att få vara med släkten ett tag.

2010-11-25 @ 22:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0