Tiden går fort, igen!

Nu ska snart lilla Tyra flytta hem, på tisdag näst, nästa vecka. Och på onsdagkvällen börjar vi valpkurs, med Jörgen Thynells metod. Den bygger mycket på att hunden ska vara i rätt sinnesstämmnig, passv eller aktiv, beroende på vad momentet kräver. Det ska bli jättespännade, också att går kurs med en 8 veckors. Hoppas hon är vaken när vi kommer fram. Om hon har för vana att somna i bilen får jag köra in någon timme innan.

Jag börjar nu komma i ordning i köket, ett projekt som har dragit ut på tiden. Skåpluckorna är inte målade ännu, det kommer så småningom.


Så här såg det ut ett tag. Och sen så här, innan Lasse la på gipsskivor.

Den som vill se hur det ser ut nu, får komma hit och titta! Som en lite aptitretare kan jag tala om att det är nytt golv i köket och i hallen, samma sort, och att väggarna är vita både i köket och hallen. I hallen hade jag en illgrön fondvägg ett tag, den är nu borta. Just det, så har jag en ny bänkskiva vid västerväggen i köket, den går numera hela vägen och är gjord av några golvplankor. Lasse är en fiffig hantverkare. Det som inte var så fiffigt var att behandla det nya trägolvet. Svårt att få det snyggt och det skule torka i evigheter, hua. Nu är det en yta på, men i köket känns det som det snart är dags att slipa och göra om. Fast det får nog vara ett tag.

Jag ska ju ta det lugnt nu när jag är hemma, men ett litet projekt blir det varje dag. Snart är fönstren putsade och alla högarna i vardagsrummet och där uppe försvinner, sakta med säkert. Det börjar bli riktigt fint i mitt lilla hus!

Kiwi mår bra, hon badar och har en massa projekt för sig. Hon har nu fått ett eget bibliotek i voljären, vi har nämligen lite olika åsikter om vad böcker är till för. Jag tycker man ska läsa och bläddra i dem, Kiwi tycker man ska tugga sönder dem.


Va kul det är att skvätta med vatten!

På söndag ska jag hämta en kompis till henne, en gul hona, det ska bli kul att kolla vad de får för gemensamma projekt i framtiden. Jag känner att jag inte riktigt hinner med Kiwi, vi är också lite osynkade. Hon går nämligen och lägger sig vid 20.30-tiden, precis när jag brukar komma upp på övervåningen och är klar med hundpromenader och middagen. Det är ofta vi missar varandra på vardagarna, och på helgerna har man så mycket annat.

Hundarna mår bra, Dorran hade en konstig grej i ena örat, en illröd ärta såg det ut som. Det var bara en vårta, som Carin, vad jag gillar henne min nya veterinär, tog bort snabbt och enkelt med lokalbedövning på golvet i undersökningsrummet. Dorran gillar Carin, men är livrädd för att komma till veterinären. Det var roligt att se hennes ambivalens när vi satt och väntade på vår tur. Livrädd i ena stunden så hon skakade, hon såg en glimt av Carin och blev överlyckling, men visst ja, hon är ju sån där hemsk veterinär. Ja, ni fattar.

Jag skriver ni, men jag vet ju att det bara är jag som är intresserad av min blogg, vem bryr sig. Bry sig, förresten, är något man inte ska hålla på med i dag, det är ute. Prata med en vän, javisst, jag kan ju lyssna på ena örat och sms:a och kolla FB samtidigt. Sån vill jag inte vara!

Så jag sitter här, och bryr mig, men som sagt, vem bryr sig!


Kommentarer
Postat av: Linn

Tiden går fort både här och där verkar det som. Kul att Kiwi får en kompis! Kommer förbi och kikar på dina projekt en dag :)

2010-09-07 @ 09:40:54
Postat av: Mia

Jag bryr mig!! Å läser din blogg men är dålig på att skriva kommentar.

Lycka till med lilla T!

Kram

2010-09-07 @ 19:38:28
Postat av: Carina, Vittra & Lystra

Oj - gå på kurs redan!! Du får berätta hur det går! Jag funderar så smått på att anmäla till nån kurs men du var då tidigt ute. Spännande!

2010-09-12 @ 12:58:35
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Marie

Japp vi bryr oss, vi med! Bloggar är härligt när luften gått ut och man behöver fly sin egen verklighet en stund. Vi syns!

2010-09-14 @ 00:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0