Timber!

I onsdags kom det några starka killar från Munka och tog ned tre av träden i trekanten. Det blev snabbt dåligt väder, så vi satt inne och kurade. Ålli hade för säkerhets skull husarrest.

Till skillnad från många andra hanverkare jobbade dessa på som tusan. Sent på dagen tog de en kort paus, käkade några mackor och drack lite läsk vid bilen och fortsastte sedan till de var klara. De tog ned träden etappvis med hjälp av en lift.

Man vill ju inte gå ut och bli blöt

 

De lade allt i prydliga högar och dagen efter kom en lastbil och hämtade och gjorde snyggt. Tyvärr var det för dyrt att få veden uppkluven och jag minns inte var jag la min motorsåg...

 

Det blev tre lass på torsdagen och ett till på fredag morgon.

 

Nu är alla pengarna slut, så tyvärr blir det nog inget staket i år. Snyft! Och inte blir det någon altan heller, kan jag tro.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt att även du hittat tillbaka till bloggen.

2011-03-15 @ 20:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0